Atenció continuada i urgent

Complementàriament als centres d’atenció primària, les persones usuàries disposen de dos tipus d’equipaments per atendre les necessitats de salut de forma continuada per tal de garantir una assistència les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana. Aquests centres són els Punts d'Atenció Continuada (PAC) i els Centres d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP). 

 

Els centres d'atenció primària que actuen com a Punts d'Atenció Continuada (PAC) amplien el seu horari habitual i romanen oberts certes hores a les nits, caps de setmana i festius. Els equips integrats per professionals de medicina, infermeria i d'atenció a la ciutadania en aquests centres donen resposta a necessitats de salut d'atenció immediata i possibiliten la continuïtat de cures i tractaments.

 

Per la seva part, els Centres d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP) estan oberts les 24 hores els 365 dies de l'any. Aquí, a més d'atendre necessitats de salut d'atenció immediata, aquests equips també ho fan quan es requereix una resposta assistencial diferent a la dels PAC, com per exemple suport diagnòstic (analítica bàsica, radiologia...) o boxes d’observació. A més, possibiliten aquesta continuïtat en les cures i tractaments quan els altres equipaments d'atenció primària estan tancats.

 

Consulteu el llistat de Punts d'Atenció Continuada i Centres d'Urgències d'Atenció Primària disponibles al territori de l'àrea Metropolitana Nord.

 

Què fer en cas d’urgència?

Si teniu alguna urgència podeu:

Trucar al 061/Salut Respon.

Contactar amb el vostre centre d'atenció primària (CAP), en el seu horari de funcionament.

Adreçar-vos a un centre amb atenció continuada (CAP amb atenció continuada o CUAP), quan el vostre CAP estigui tancat.

Anar a les urgències dels hospitals, només per a les atencions més greus.

En cas d’emergència, trucar al 112.

Com podeu contactar amb el servei 061 Salut Respon:

Trucant al 061.

● Mitjançant l'app 061 Salut Respon.

● Pel xat interactiu del web 061 Salut Respon o  la seva aplicació mòbil.

● Les persones sordes podeu accedir al servei d'intèrprets de la llengua de signes del 061 Salut Respon per videoconferència.

Enviant un correu electrònic a 061catsalutrespon@gencat.cat.

● A través del formulari de contacte.

L'equip de professionals que us atengui us assessorarà sobre què cal fer en cada situació i us oferirà consells de salut; també us informarà sobre a quin centre us podeu adreçar i, si cal, us enviarà atenció sanitària a domicili i/o una ambulància.